Co jsou srovnávače zboží a které znáte?

Bez srovnávače zboží se mnoho z nás vůbec neobejde. Chce-li zákazník ušetřit, nebo hledá-li vhodný e-shop pro nákup zboží, internetové srovnávače zboží jim ulehčí práci. Nemusí sám pracně hledat a porovnávat zboží a e-shopy, udělají to za něj jiní.

Jak se na srovnávač dostat?

Občas se srovnávačům říká zbožáky nebo internetové porovnávače. Jedná se o platformy, které porovnávají zboží z internetových obchodů z hlediska ceny. Téměř každý obchodník, který něco prodává, chce být ve srovnávačích také. Proč? Protože mu to může přinést spoustu zákazníků. Ale abyste byli na srovnávači vidět, je nutné poskytnout mu všechny své produkty. K tomuto účelu slouží takzvaný XML feed, jenž čítá výpis všech produktů v takové podobě, aby ho mohl srovnávač přečíst. Jakmile se zaregistrujete do srovnávače zboží, adresu XML souboru do něj nahrajete.

Srovnávače se považují za jeden z nejkonverznějších kanálů pro malé i střední e-shopy. A samozřejmě i pro ty velké. U zákazníků pak většinou uspěje ten e-shop, který prodává zboží, jež zákazník chce, za co nejvýhodnější cenu.

Zdarma? Raději si připlaťte

Zatímco některé vyhledávače zboží umožňují e-shopům inzerovat zdarma, jiné za to budou chtít zaplatit. Což se vám dozajista i tak vyplatí. Srovnávače, za něž neplatíte, většinou mívají horší výsledky než ty placené. Placená inzerce nejčastěji funguje na principu PPC reklamy, tedy pay-per-click. Inzerent tudíž platí za kliknutí na reklamní inzerát.

Nechte si pomoci

Pokud s nastavováním reklamy nemáte žádné zkušenosti, vyplatí se vám k tomuto účelu přizvat si na pomoc zkušeného člověka, který vám se správným nastavením inzerce pomůže. Jestliže ji nenastavíte efektivně a podle svých potřeb, může se snadno stát, že do ní vynaložíte spoustu peněz, ale vrátí se vám pouhý zlomek. A vaším cílem jistě je vydělávat.

České srovnávače zboží

V současné době v České republice máme už několik velkých internetových srovnávačů. Mezi ty nejznámější dozajista patří Heureka.cz, Zboží.cz, Hledejceny.cz, Srovnáváme.cz, Hyperzboží.cz, Glami.cz, Shopalike.cz, Favi.cz, Biano.cz. Zatímco některé srovnávače poskytují srovnávání zboží všeho druhu, jiné se orientují specifičtěji. Například Glami se soustředí jen na módu, boty, šperky a doplňky, Favi je zase specialistou na nábytek a Biano kromě nábytku nabízí i srovnávání zboží, které spadá do dekorací.

Využijte jejich potenciál

Přemýšlíte nad tím, jestli se vám vyplatí inzerovat ve srovnávačích? Dozajista ano, neboť například Heureku nebo Zboží.cz navštíví denně statisíce či miliony uživatelů, tedy i vašich potenciálních zákazníků. Navíc se udává, že jakmile uživatelé srovnávačů na vaše zboží kliknou a dostanou se na váš e-shop, mají mnohem větší motivaci ke koupi zboží než ti, kdo na váš e-shop přijdou bez prokliknutí ze srovnávače.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru