Jak vytvořit logo firmy v 6 krocích

Jestliže vám chybí peníze na tvorbu loga od zkušeného grafika nebo grafického designéra, pak si samozřejmě můžete vytvořit logo sami. Ale víte, jak na to?
V první řadě je důležité pořídit si nástroj, v němž si logo zhotovíte. S Microsoft Wordem nebo PowerPointem si rozhodně nevystačíte. Jedním z nejlepších nástrojů je Adobe Illustrator, který využívají i zkušení grafici. Pokud ale s tvorbou loga nemáte absolutně žádné zkušenosti, možná vám víc sedne nástroj zvaný Canva. Než se však do prvních výtvorů pustíte, dobře si rozmyslete, jak by mělo logo vypadat. Snažte se, aby bylo co nejjednodušší a zároveň aby vystihovalo vaši firmu či značku.
Krok č. 1 – Čím se zabýváte?
Při tvorbě loga musíte v první řadě brát v úvahu, co vaše firma dělá. Chcete mít v logu svůj výrobek? Nebo jen nějaké písmeno? Či snad bude složené jen z vektorů? Bude černobílé nebo barevné? Co se k vaší firmě či značce hodí víc? Sepište si na papír deset jednoslovných výrazů, které vaši firmu charakterizují a teprve pak začněte přemýšlet nad tím, jak by vaše logo mohlo vypadat. Inspirovat se samozřejmě můžete i na internetu, ale logo nikdy za žádnou cenu nekopírujte.
Krok č. 2 – Vytvořte první návrhy
Vezměte si tužku a papír a začněte kreslit. Že kreslit neumíte? Nevadí, v tom případě vymyslete jednoduché logo, které se skládá třeba jen z písmen nebo například z geometrických tvarů. O pomoc můžete požádat i své blízké. Také nezapomínejte na to, že budete logo převádět do online podoby, proto nevymýšlejte nic složitého.
Krok č. 3 – Jaké barvy zvolit?
Bude logo černobílé či barevné? A proč? Pokud bude vaše logo bílo-červené, musíte k tomu mít dobrý důvod. Nestačí si barvy zdůvodnit tak, že jsou vaše nejoblíbenější. Musí odrážet vaši firmu, značku, zkrátka to, co děláte.
Krok č. 4 – Vybírejte srdcem i rozumem
Máte několik návrhů loga a nevíte, který je ten pravý? Opět si přizvěte na pomoc své blízké nebo kolegy, kteří vám pomohou vítězný návrh vybrat.
Krok č. 5 – Tvořte online
Nyní je na čase převést logo z papíru do digitální podoby. Můžete použít již zmíněný program Canva nebo Adobe Illustrator, případně Wix, Namecheap nebo tisíce dalších nástrojů, které najdete na internetu.
Druhou variantou je, že oslovíte grafického designéra, který vám s převedením loga pomůže. Bude vás to ale samozřejmě něco stát a dobrý designér si také nechá za svou práci dobře zaplatit.
Nezapomínejte na to, že je důležité vytvořit několik verzí vašeho loga. Měli byste mít vertikální verzi, horizontální, samostatnou ikonu, případně ikonu s názvem a také je nutné vytvořit logo pro světlé i pro tmavé pozadí.
Krok č. 6 – Zálohujte
Logo si uložte na externí disk, nejlépe hned na dva. Také si ho můžete poslat do e-mailu a uložit do počítače. Tak budete mít jistotu, že o něj nepřijdete.