NEJ trendy v oblasti e-commerce pro rok 2023

Provozujete e-shop a prodáváte online své výrobky nebo služby? Pak byste měli vědět, jaké nejdůležitější trendy letos internetovému prodeji a všemu, co s ním souvisí, vládnou a bez kterých se jako podnikatelé neobejdete.

  1. Nákupy přes sociální sítě

Ano, ty jsou skutečně stále oblíbenější. Lidé na sociálních sítích, zejména na Instagramu, tráví desítky minut denně. Pokud svůj prodej rozšíříte i na sociální sítě, pak si zvyšujete i šanci na získání mnohem vyššího počtu zákazníků.

  1. Komunikace se zákazníkem

Co dokáže zákazníka od nákupu odradit víc než vysoká cena výrobku nebo služby? Jednáním firmy, u níž chce nakupovat. Svým zákazníkům se musíte věnovat, poskytnout jim při nákupu, ale i reklamaci plný servis a hlavně byste měli zajistit, aby u vás chtěl zákazník i po reklamaci nakupovat.

  1. Udržitelnost

Udržitelnost je v dnešním světem mantrou i zaklínadlem. Lidé čím dál víc dbají na to, aby po nich zůstalo na této planetě co nejméně odpadu, aby co nejméně škodili planetě a zachovali ji i pro další generace.

  1. Platba za nákup

Pokud nenabízíte na svém e-shopu například možnost dobírky nebo možnost zaplatit převodním příkazem, přicházíte tím o zákazníky. Ne každý chce nebo má možnost platit online platební kartou, případně přes Apple nebo Google Pay. Zároveň jsou čím dál oblíbenější odložené platby, které nabízí například Twisto.

  1. Doručení objednávky

Věřte nebo ne, některé zahraniční e-shopy nabízejí doručení objednávky ještě v ten samý den. Tuto službu po vás samozřejmě nikdo nechce, ale pravdou je, že čím dříve zboží doručíte, tím lépe. Zákazníka dlouhé čekání na objednávku dokáže nesmírně otrávit i odradit od dalšího nákupu.

  1. Omnichanel

Že jste tento termín ještě nikdy neslyšeli? Pak vám ho rádi vysvětlíme. Jde o ideální kombinaci komunikačních kanálů, které ale propojuje jednotná linka. Co to znamená? Měli byste sladit komunikaci se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí, newsletterů nebo svého blogu či e-shopu. Když zákazníkům, i těm potenciálním, na sociálních sítích tykáte a píšete pro ně neformální příspěvky, pak byste stejnou taktiku měli zvolit i na ostatních komunikačních kanálech.

  1. Mobile e-commerce

Jestli ještě nemáte svůj blog nebo e-shop přizpůsobený i na mobilní telefony a tablety, měli byste tak učinit co nejrychleji. Lidé nakupují i přes svůj mobilní telefon, ale když není e-shop pro toto zařízení uzpůsobený, zkrátka u vás na e-shopu nenakoupí a půjdou jinam.

  1. Umělá inteligence

Mnohé reklamní systémy dokážou vyhledávat vaše potenciální zákazníky mezi miliony uživateli. Zároveň umělá inteligence dokáže rozesílat personifikované zprávy a komunikovat se zákazníkem prostřednictvím vašeho e-shopu. Tím vám ušetří čas i peníze za dalšího zaměstnance.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru