Provozujete e-shop a prodáváte online své výrobky nebo služby? Pak byste měli vědět, jaké nejdůležitější trendy letos internetovému prodeji a všemu, co s ním souvisí, vládnou a bez kterých se jako podnikatelé neobejdete.
- Nákupy přes sociální sítě
Ano, ty jsou skutečně stále oblíbenější. Lidé na sociálních sítích, zejména na Instagramu, tráví desítky minut denně. Pokud svůj prodej rozšíříte i na sociální sítě, pak si zvyšujete i šanci na získání mnohem vyššího počtu zákazníků.
- Komunikace se zákazníkem
Co dokáže zákazníka od nákupu odradit víc než vysoká cena výrobku nebo služby? Jednáním firmy, u níž chce nakupovat. Svým zákazníkům se musíte věnovat, poskytnout jim při nákupu, ale i reklamaci plný servis a hlavně byste měli zajistit, aby u vás chtěl zákazník i po reklamaci nakupovat.
- Udržitelnost
Udržitelnost je v dnešním světem mantrou i zaklínadlem. Lidé čím dál víc dbají na to, aby po nich zůstalo na této planetě co nejméně odpadu, aby co nejméně škodili planetě a zachovali ji i pro další generace.
- Platba za nákup
Pokud nenabízíte na svém e-shopu například možnost dobírky nebo možnost zaplatit převodním příkazem, přicházíte tím o zákazníky. Ne každý chce nebo má možnost platit online platební kartou, případně přes Apple nebo Google Pay. Zároveň jsou čím dál oblíbenější odložené platby, které nabízí například Twisto.
- Doručení objednávky
Věřte nebo ne, některé zahraniční e-shopy nabízejí doručení objednávky ještě v ten samý den. Tuto službu po vás samozřejmě nikdo nechce, ale pravdou je, že čím dříve zboží doručíte, tím lépe. Zákazníka dlouhé čekání na objednávku dokáže nesmírně otrávit i odradit od dalšího nákupu.
- Omnichanel
Že jste tento termín ještě nikdy neslyšeli? Pak vám ho rádi vysvětlíme. Jde o ideální kombinaci komunikačních kanálů, které ale propojuje jednotná linka. Co to znamená? Měli byste sladit komunikaci se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí, newsletterů nebo svého blogu či e-shopu. Když zákazníkům, i těm potenciálním, na sociálních sítích tykáte a píšete pro ně neformální příspěvky, pak byste stejnou taktiku měli zvolit i na ostatních komunikačních kanálech.
- Mobile e-commerce
Jestli ještě nemáte svůj blog nebo e-shop přizpůsobený i na mobilní telefony a tablety, měli byste tak učinit co nejrychleji. Lidé nakupují i přes svůj mobilní telefon, ale když není e-shop pro toto zařízení uzpůsobený, zkrátka u vás na e-shopu nenakoupí a půjdou jinam.
- Umělá inteligence
Mnohé reklamní systémy dokážou vyhledávat vaše potenciální zákazníky mezi miliony uživateli. Zároveň umělá inteligence dokáže rozesílat personifikované zprávy a komunikovat se zákazníkem prostřednictvím vašeho e-shopu. Tím vám ušetří čas i peníze za dalšího zaměstnance.