Košík

Podnikání s WordPressem

Je dnes možné na platformě WordPress vybudovat úspěšné podnikání? Krátká odpověď je ano. V roce 2020 si vydělávají na živobytí miliony uživatelů WordPressu.

Proč začít s WordPressem?

WordPress nadále roste jako jednoduchá a všestranná publikační platforma a nevykazuje žádné známky zpomalení. To znamená, že platforma nadále přitahuje nové uživatele, kteří oceňují její kvalitu a spolehlivost. Můžete rozšiřovat a rozšiřovat základní funkce webu, abyste dosáhli všeho, co chcete, pomocí pluginů, šablon a aplikací vytvořených na míru. Je to mnohem víc než jednoduchá platforma pro blogování. Na WordPressu můžete vytvořit jakýkoli typ webu nebo složité webové aplikace. Nabízí relativně snadný (a obvykle levnější) vstup do online světa, kde se můžete snadno realizovat, ať už provozujete nějakou službu, či něco prodáváte. Existuje spousta bezplatných zdrojů, které vám pomohou rychle začít s vaším podnikatelským nápadem. Všechny tyto faktory činí z WordPressu atraktivní cestu pro jednotlivce, kteří hledají všestranný nástroj pro své online podnikání.

Je to opravdu tak snadné?

Může a nemusí být. WordPress je nutné chápat, jako nastroj, či chceme-li prostředek k vykonávání naší zamýšlené činnosti. Může nám mnohé usnadnit, ale bez Vaší tvrdé práce to bude stále jen nástroj. Prvním krokem v online světě by mělo být vybudování firemního webu. To je místo, kde budete provádět veškeré své podnikání, ať už budete prodávat produkty, služby, poradenství nebo jakýkoli obchodní model, který si vyberete. Váš web bude také hlavním marketingovým nástrojem pro vaše podnikání. Všechny propagační strategie budou zaměřeny na přesměrování potenciálních klientů na váš web, takže se ujistěte, že je snadno použitelný. Závěrem je, že váš web by měl fungovat a mít vše, co vaši potenciální klienti budou hledat.

Jak tedy vytvořit web? Obecně budete potřebovat následující:

Dobrý hosting pro WordPress

Vyberte si spolehlivou hostingovou firmu, která je vhodná pro vaše podnikání. Osobně mohu doporučit Wedos, což je největší hostingová firma na trhu a hostuje spousty webu postavených na WordPressu a proto má dostatek zkušeností. Weby koupené v našem obchodě, můžete hostovat na našem speciálním zákaznickém hostingu, který je plně optimalizován na WordPress.

Relevantní název domény

Měli byste také chtít vybrat dobrý název domény. Držte se zřejmého. Pokud máte oficiální obchodní název, použijte jej. Nebo můžete použít variantu svého jména a služby. Doménu je vhodné vybírat tam, kde máte hosting, i když samozřejmě není problém jí nasměrovat kamkoliv jinam.

Profesionální šablona

Pro svůj design webu si určitě vyberte flexibilní šablonu pro WordPress s integrovanými možnostmi stylingu, nejlépe zavedeným vývojářem (hlavně pro zajištění budoucích aktualizací). Pokud je váš rozpočet omezený, nemějte obavy – na WordPress.org jsou k dispozici stovky bezplatných šablon. Jednoduše vyhledejte výraz, abyste zúžili výběr. Většina bezplatných šablon má však omezenou funkčnost a téměř vždy obsahuje možnost Premium, která za poplatek odemyká další možnosti šablony. Chcete-li získat lepší funkce a podporu, můžete místo toho zvolit prémiové šablony. Velmi slušným zdrojem jsou šablony z ThemeForest.net…..

Základní pluginy

Které pluginy si nainstalujete, bude záviset na vašem podnikání. Existuje však několik základních doplňků, které by si většina webů měla nainstalovat.

Další užitečné nástroje

Potřebujete několik základních nástrojů, které vám usnadní práci v online světě. Jaké nástroje přesně potřebujete, bude záležet na tom, do jaké oblasti podnikání se pustíte. Jestliže cokoliv prodáváte online tak bez fakturace se neobejdete. Faktury můžete vystavovat zdarma například s mPohoda nebo využít předpřipravené šablony v Excelu. V případě, že hledáte něco komplexnějšího tak doporučuji si přečíst můj článek, který tuto problematiku hlouběji rozebírá.

  • Cloudová aplikace pro ukládání dat (Dropbox, Disk Google atd.)
  • Nástroj pro spolupráci (Trello, Basecamp, Slack atd.), Pokud pracujete s týmem.

Ať už se specializujete na prodej služby či výrobku, tyto nástroje vám usnadní život zjednodušením vašich obchodních procesů.

Vytvořte pracovní postup

Efektivní pracovní postup je páteří produktivního a úspěšného uživatele WordPressu. Když s projektem na internetu teprve začínáte, budete téměř všechno dělat sami:

  • Získávání klientů
  • Propagace vašeho podnikání
  • Správa a sledování projektů nebo úkolů
  • Fakturace klientů a účetnictví

Plus jakékoli další obchodní specifické procesy

Jak vidíte, většina z nich bude administrativními úkoly, které vás mohou snadno zmást a nechat vám méně času na dokončení skutečné práce klienta. Existuje spousta online nástrojů a služeb, které dokážou efektivněji zvládnout opakující se činnosti. Velmi se proto hodí se sepsat, jaké činnosti pravidelně budete vykonávat, a k tomu si najít vhodné nástroje. Některé aplikace mohou být komplexní a zastat více činností zároveň.

Propagujte své podnikání

V online světě je váš web vaším obchodem, takže propagace vašeho webu je v podstatě propagace vašeho podnikání. Poté, co položíte základy svého podnikání, musíte jej propagovat. Prodejte své dovednosti, produkty nebo služby potenciálním klientům pomocí všech propagačních nástrojů, které můžete shromáždit. Mnohé z nich jsou zdarma nebo mají extrémně nízkou cenu.

Váš vlastní web: Využijte provoz na svém webu. Přidání do oznamovacích lišt nebo vyskakovacích oken je skvělý způsob, jak nasměrovat provoz na klíčové stránky vašeho webu – zejména vstupní stránky vašich produktů nebo služeb.

Související blogy: Zkuste příspěvek se domluvit s tematicky příbuzným webem, že tam uveřejníte svůj článek. Bude to vyžadovat čas a odborné znalosti v konkrétní oblasti, ale je to (často) bezplatný způsob, jak vytvořit zpětné odkazy na váš web a propagovat se.

Sociální média: Marketing sociálních médií vám nabízí ještě širší publikum, které chcete propagovat. Využijte hashtagy, využijte bezplatné nástroje, jako je Tweetdeck, nebo investujte do automatizačního nástroje sociálních médií, jako je Missinglettr. To vše může velmi usnadnit správu sociálních aspektů vašeho podnikání. A nezapomeňte i WordPress může obsahovat spousty sociálních pluginu.

Existující kontakty: Zůstaňte v kontaktu se současnými / minulými klienty, kontakty, které jste potkali na událostech v síti, předchozí spolupracovníky – v podstatě s kýmkoli, koho můžete přidat do svého profilu Linkedin. Oslovte je přímo (nebo použijte segmentovaný informační bulletin) a zvyšte tak zájem o své nabídky.

Placené reklamy: Pokud máte rozpočet, můžete také zvážit placenou reklamu prostřednictvím vyhledávačů, jako jsou Google Ads nebo Sklik. Budete muset udělat trochu průzkumu klíčových slov, ale placené reklamy mohou být velmi užitečné při získávání potenciálních zákazníků.

Jak se vaše klientská základna rozrůstá a čím více se „zabydlujete“ tím více můžete snížit propagaci svého online podnikání, ale nikdy jej nezastavujte.

Rozvíjejte své podnikání

Jakmile budou k dispozici všechny základní informace a zajistíte několik klientů, můžete přemýšlet o rozšíření svého podnikání. První na vašem seznamu je růst opakujícího se toku příjmů. Pokud máte každý měsíc nastavenou základní úroveň pro svůj příjem, můžete se poté zaměřit na vytváření nových toků příjmů. Popřemýšlejte nad nadstandardní službou, kterou můžete nabídnout svým klientům. Ideálně formou měsíčního paušálu. Bez zajištěného stálého peněžního toku bude těžké růst. Další na řadě může být rozšíření množství tvůrců obsahu vašeho webu. Existuje také spousta pluginů pro správu vašeho týmu, a můžete snadno použít uživatelské role WordPressu k omezení přístupu k různým částem vašeho webu.

Jak vidíte, začít podnikat s WordPressem je snadné. Napište do komentářů, jaké nástroje a služby na internetu pro podnikání používáte vy.

Leave a Comments

 

Your email is safe with us.
*
*

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..