5 tipů, jak efektivně řídit projekty

Máte v hlavě skvělý podnikatelský nápad? V tom případě máte kus práce hotovo. Teď je ale důležité naplánovat svůj projekt tak, aby skutečně fungoval a vydělával. Jak na to?

  1. Sestavte si jasný plán

V první řadě si musíte odpovědět na několik důležitých otázek.

  • Za jakým účelem jste svůj projekt vymysleli?
  • Co od něj očekáváte?
  • Do kdy chcete svůj cíl splnit?
  • Kolik na to máte dostupných finančních prostředků?
  • Kdo bude ve vašem týmu?

Až budete znát odpověď na všechny výše uvedené otázky, můžete se pustit do plnění vašich snů a plánů.

  1. Zapomeňte na detaily

Ty v začátcích podnikání nejsou nijak zvlášť důležité. Vše stačí takzvaně odhadnout. Raději plánujte v trochu hrubším provedení. Bohatě vám do začátku bude stačit, když si určíte nástin svého plánu. A až tento plán vymyslíte, pak si sepište, jakým způsobem ho naplníte, co k jeho splnění budete potřebovat, kolik vás to bude zhruba stát a kolik času si na tento plán dáváte.

  1. Vyberte si správnou metodu řízení projektu

Ve fázi zahajování projektu si určete, jakou metodou budete svůj projekt řídit:

  • Agilní řízení – spočívá v tom, že se projekt vyvíjí takzvaně za pochodu
  • Waterfall postupy – v tomto případě si každý krok musíte přesně naplánovat dopředu
  1. Využijte k plánování projektů software

Profesionální nástroj na řízení projektů vám ušetří spoustu času a starostí. K čemu by takový software mohl být zrovna vám? Tak například:

  • máte přehled o tom, kdo na čem zrovna pracuje a kolik mu to zabralo času
  • víte, kolik peněz co stojí
  • snadno delegujete práci
  • aplikace na řízení projektů je snadno dostupná, kdykoliv potřebujete, i na vašem mobilním telefonu
  • můžete tak efektivně pracovat na dálku
  • každý úkol má jasně daný termín
  • jednoduše si zapisujete poznámky i připomínky
  • jste se svými spolupracovníky neustále v kontaktu
  1. Transparentnost a komunikace

Každý, s kým spolupracujete, byl měl vědět, proč dělá to, co dělá. Lidé by měli vědět, s jakým cílem projekt vznikl, jaké budou jednotlivé kroky a plány. Z tohoto hlediska je velmi důležité pořádat pravidelné týmové porady. Také se musíte vždycky přesvědčit, že každý člen vašeho týmu ví, na čem má zrovna dělat a že je mu všechno jasné. V zadávání úkolů buďte struční. Když chcete někomu zadat úkol nebo mu vysvětlit nějakou připomínku, nemusíte k tomuto účelu používat hromadnou konverzaci. Zkontaktujte se jen s člověkem, kterého se připomínka nebo daný úkol týká. Když bude i ostatním členům týmu chodit všechno, co máte na srdci, brzy z toho budou všichni otrávení a nakonec nikdo nebude vědět, co má dělat. Ideálním komunikačním nástrojem je například Slack, který umožňuje týmové i jednotlivé konverzace. Za nevhodné komunikační nástroje jsou považovány e-mail, Facebook Messenger, Instagram nebo Telegram. Vždyť dnes existuje tolik chytrých nástrojů, s nimiž můžete mít svůj projekt pod kontrolou a zároveň vám umožní komunikovat efektivně.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru