5 nejčastějších důvodů, proč vám zákazníci utíkají

Pracujete dvanáct hodin denně, ale podnikání nespěje tam, kde byste ho chtěli mít? Zákazníků přibývá pomálu nebo jich snad naopak rychle ubývá? Pak vám prozradíme, jakých nejčastějších chyb se firmy a podnikatelé při komunikaci se zákazníky dopouštějí.

1. Nepoužíváte všechny způsoby prodeje

Nezáleží na tom, jestli prodáváte zboží nebo službu, soustřeďte se na to, ať jste vidět. Nejenom v internetových vodách ve formě klasické, třeba bannerové reklamy, ale také na sociálních sítích a na blogu, který ke každému e-shopu neodmyslitelně patří. Na sociálních sítích byste měli být aktivní každý den, sdílet příspěvky, videa, pozitivní recenze vašich zákazníků, nabízet řešení jejich problémů. A také je zapotřebí plnit blog kvalitními a informačně hodnotnými články. Dva články za týden by měly být minimem. Nemusejí být nijak zvlášť dlouhé, ale dbejte na to, aby byly vašim potenciálním i stávajícím zákazníkům k užitku.

2. Konkurence je lepší

Kdykoliv se pustíte do nějakého podnikání, musíte mít dokonale zmapovanou svou konkurenci. Tak zjistíte, za jakou cenu prodává své výrobky nebo služby, jak komunikuje se zákazníky, jakou používá reklamu… Když si konkurenci neprověříte, pak se vám bude těžko hledat důvod, proč zákazníci raději nakupují jinde. Konkurenci si můžete prověřit sami, víte-li jak na to, anebo si najměte specializovanou firmu, která se vám o analýzu konkurence postará.

3. Negativní recenze může být výhoda

Pochvalujete si, jak vám zákazníci píšou, že jsou spokojení s vaším produktem nebo službou? A zákazníkům, kteří si stěžují, mažete negativní příspěvky z diskuzí na sociálních sítích? To je ale zásadní chyba. Někdy vám negativní recenze umožní uvědomit si, co děláte špatně. Když je zákazník nespokojený s komunikací z vaší strany, je na čase se zamyslet na tím, jestli byste se zákazníky neměli komunikovat jinak nebo intenzivněji. Pokud si někdo stěžuje na kvalitu vašich služeb a stížnosti tohoto typu nejsou žádnou výjimkou, je zapotřebí hledat chybu právě tam. Ignorováním negativních komentářů se dál neposunete.

4. Zdražujete, ale nevysvětlíte proč

Zdražují všichni, zdražíme i my. Ale zdražování musí být opodstatněné, a když zdražuje vaše konkurence, není to hned důvod pro to, abyste zdražovali i vy. Rostou-li vám náklady, pak je zdražování logické. Zkvalitňujete-li služby, pak je to také logické. Přemýšlejte, než zvýšíte ceny.

5. Nejste ničím zajímaví

Musíte se od konkurence odlišovat, musíte být něčím výjimeční. Vybočujte z davu, ať si vás zákazník oblíbí a nebude mít důvod hledat podobnou službu nebo produkt jinde. Výjimeční můžete být například tím, že poskytujete nadstandardní službu, kterou nikdo jiný nemá. Nebo třeba tím, že pravidelně pořádáte zákaznické dny, kdy se mohou zákazníci přijít podívat na to, co skutečně děláte, jak výrobky vznikají. Zkuste něco vymyslet, anebo to někoho nechte vymyslet za vás. I na to existují odborníci.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru