reklama

Kdy je nejlepší přidávat příspěvky na sociální sítě?

Budujete si své portfolio sledujících na sociálních sítích? V tom případě věřte, že rozhodně není jedno, kdy své příspěvky na sociálních sítích publikujete. Nejenže záleží na dnech v týdnu, ale i na samotném čase.

Ačkoliv dnes existuje jakýsi optimální čas pro zveřejňování příspěvků, není vůbec zaručeno, že bude stejný optimální čas platit třeba příští rok nebo za měsíc. Algoritmy se neustále mění.

Proč byste ale vůbec měli sledovat při zveřejňování příspěvků čas? Protože tak máte mnohem větší šanci, že váš obsah uvidí o spousty lidí víc než v jiné časy.

Facebook

Facebook je stále nejpoužívanější platformou, která do sekce sociálních sítí spadá. Nejlepšími dny na zveřejňování fotografií, videí nebo textových příspěvků jsou úterý, středa a pátek, ideálně v časech mezi devátou ranní a třináctou hodinou odpolední. Naopak nejhorším časem pro publikování příspěvků je sobota v kteroukoliv denní nebo večerní hodinu.

Instagram

Působíte hlavně na Instagramu? Pak si poznamenejte, že nejvhodnějšími časy pro zveřejňování příspěvků, Stories nebo Reels jsou úterý mezi jedenáctou a čtrnáctou hodinou. Špatně si však nevede ani čas kolem jedenácté dopoledne od pondělí do pátku.

Twitter

V tomto případě buďte nejaktivnější ve středu mezi devátou ranní a patnáctou hodinnou odpolední. Případně si můžete zvolit čas pro publikování tweetu od úterý do čtvrtka mezi devátou a jedenáctou hodinou dopoledne.

LinkedIn

Nesmíme zapomínat ani na tuto sociální síť. Ta u nás sice není tak populární jako v zahraničí, ale pokud oslovujete zahraniční klienty nebo zákazníky, určitě byste ji měli používat. Ideálně zveřejňujte příspěvky od úterý do čtvrtka mezi devátou ranní až pravým polednem. Překvapivě je na tom dobře i neděle a to po celý den.

Udělejte si test

Pokud se sociálními sítěmi začínáte, možná není na škodu udělat si malý experiment. Publikujte příspěvky každý den ve stejný čas po dobu jednoho týdne. Další týden opět publikujte jeden příspěvek každý den, ale změňte čas. Například místo dopoledního času si vyberte čas odpolední. U každého příspěvku v každém dni si pak zapište, kolik lidí příspěvek oslovil, kolik uživatelů ho lajkovalo, sdílelo nebo například okomentovalo. Po dobu jednoho měsíce si veďte statistiku, ať na jeho konci víte, které dny a časy si u vás vedou nejlépe. Podle toho pak snadno přizpůsobíte obsah svých sociálních sítí.

Algoritmus je neúprosný

Nezapomínejte na to, že například Instagram a jeho algoritmy hledí i na pravidelnost publikování příspěvků. Jeden příspěvek denně je minimum. Když nebudete na sociální síť přidávat obsah pravidelně, ani správný den a čas vám v získání pozornosti nepomohou. Dalo by se tedy bez přehánění říct, že práce se sociálními sítěmi začíná být pořádnou alchymií.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..