PPC reklama a vše, co o ní potřebujete vědět

Pohybujete-li se alespoň okrajově v marketingu, pak jste se jistě s termínem PPC reklama již setkali. Možná ale netušíte, o co přesně jde, jak funguje a k čemu slouží.

Co je PPC reklama?

PPC reklama je anglickou zkratkou Pay Per Click, to v překladu znamená Zaplať za klik. PPC reklama představuje jakýkoliv textový, responsivní, produktový či bannerový nebo video inzerát, který se platí za proklik na odkazované stránky. Zobrazuje se v internetových vyhledávačích, v partnerských vyhledávačích i na sociálních sítích a webových stránkách, které umožňují tuto reklamu zobrazovat.

Výhody PPC reklam

Jednou z hlavních výhod této reklamy je, že neplatíte za její zobrazení, ale až za reálné prokliknutí reklam uživatelem internetu. Zároveň jsou jejími výhodami rovněž rychlost zobrazení a přesné zacílení. Zacílit můžete skutečně jen na vybranou úzkou skupinu lidí tak, aby se reklama zobrazovala relevantní skupině potenciálních zákazníků. Cílit lze z hlediska jejich zájmů, vzdělání nebo například dle regionální oblasti, v níž žijí.

PPC reklama je navíc snadno měřitelná. V systému, v níž reklamu spravujete, je viditelné, kolikrát se inzerát uživatelům zobrazil a na jakých pozicích a také z něj vyčtete, kolikrát uživatelé internetu na reklamu klikli. Díky tomu zjistíte cenu za jeden proklik a celkovou utracenou částku.

V průběhu, kdy reklama na internetu běží, ji také můžete snadno upravovat podle aktuálních potřeb a požadavků.

Udělejte si důkladnou rešerši

PPC reklama s sebou přináší ovšem i jistá úskalí. PPC reklamu musíte neustále sledovat a optimalizovat dle aktuálních trendů a uzpůsobovat požadavkům trhu. Přes tento formát reklamy také nelze propagovat všechny reklamy a služby. Zvláštním pravidlům podléhá například alkohol, tabákové výrobky, drogy, zbraně, hazardní hry či léčiva. Než PPC reklamu spustíte, také si musíte udělat rešerši vaší konkurence a vymyslet takovou reklamu, která bude lepší než ta od konkurence. Při tvorbě PPC reklam je také zapotřebí provést analýzu klíčových slov. Právě klíčová slova jsou velmi důležitá v získávání nových zákazníků. Vhodně zvolená klíčová slova nebo slovní spojení vám pomohou nejenom v návštěvnosti blogu nebo e-shopu, ale také v zobrazování reklam uživatelům internetu poté, co zadají stejné klíčové slovo do internetového vyhledávače.

Zároveň neplatí, že čím více za PPC reklamu zaplatíte, tím se bude inzerát zobrazovat na lepších pozicích. V tomto případě je nutné sledovat takzvané skóre kvality inzerátu. To se posuzuje podle relevance reklamy, očekávané míry prokliku a také kvality vstupní stránky.

PPC systémy

PPC reklamu vytváříte v PPC systémech, jako jsou například Google Ads nebo Sklik, případně lze používat také Bing Ads nebo eTarget. V každém systému se musíte zaregistrovat a na základě registrace vám bude založen účet. Pak můžete začít nakupovat reklamu na reklamních plochách, pro které se sami rozhodnete.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru