Řízení vztahů se zákazníky (též CRM podle anglického Customer relationship management) je zákaznicky orientovaný management, podnikatelský přístup, který se vyznačuje aktivní tvorbou a udržováním dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky. Velmi zjednodušeně je CRM někdy považován za databázovou technologií podporovaný proces shromažďování, zpracování a využití informací o zákaznících firmy. Umožňuje tak poznat, pochopit a předvídat potřeby, přání a nákupní zvyklosti zákazníků a podporuje oboustrannou komunikaci mezi firmou a jejími zákazníky.
CRM nám pomáhá získat detailní informace o:
- Aktuálních zákaznících a jejich potřebách a využívaných službách či produktech, které kupují
- Veškerých obchodních transakcích – fakturace, objednávky, poptávky..
- Zákaznických službách – jaké nejvíce využívají, helpdesk, podnikové služby..
- Analýze a strategii – plánování marketingových kanálů, kontaktní střediska, rozvoj marketingových služeb apod.
Pro WordPress existuje nepřeberné množství CRM systémů jako jsou např. Jetpack CRM či WooCommerce Customer Relationship Manager.