Umíte zaujmout zákazníka?

Pozornost vašeho potenciálního zákazníka je značně těkavá, a pokud ho něco nepřiměje věnovat tomu byť jen zlomek vteřiny, nejspíš jste ho navždy ztratili. Proto si představíme několik tipů, které vám v získávání nových zákazníků pomohou.

Řekněte jim, proč vás potřebují

Lákat na slevy je fajn, ale slev je kolem nás tolik, že většina z nás už na slovo `sleva` neslyší. A protože se právě nacházíme v ekonomické krizi, lidé nechtějí utrácet za hlouposti, které nepotřebují. Proto je přesvědčte, aby váš výrobek nebo službu koupili proto, že jim s něčím pomůže nebo jim zlepší život. Například s řešením každodenních problémů. Natočte krátké video, napište poutavý článek a sdílejte ho nejenom na vašem blogu nebo e-shopu, ale i na sociálních sítích.

Zákazník nechce firmu, chce vás

Častou chybou menších i větších firem je to, že se zákazníky komunikují jen pomocí nicneříkajících reklam, automaticky zasílaných zpráv na e-mail nebo ošizenými příspěvky na sociálních sítích, případně nekomunikují vůbec. Jenže když si má zákazník něco koupit, chce, aby mu to nabídl konkrétní člověk, ne firma nebo značka. Oslovujte proto zákazníky, například v newsletteru, jménem. Odpovídejte co nejrychleji na jejich dotazy a prosby a sdílejte i vlastní zkušenosti se službami a výrobky, které nabízíte. A nezapomeňte ukázat své emoce, ať už ve videu nebo v příspěvcích. Emoce jsou velmi důležité.

Překvapujte, ale v dobrém

Kdyby se vám podařilo natočit virální video, tedy takové, které se po internetu šíří rychlostí blesku, bylo by to skvělé. Jenže ne každý to umí. Většina z nás je na virální videa krátká. Buď lidé nemají dostatečně dobrý nápad, nebo ho neumějí uvést do reality a nechat žít vlastním životem. Tak alespoň zkuste vymyslet nějaký vtipný a zajímavý příspěvek na sociální sítě nebo natočte vtipné video, které s vaší firmou/značkou souvisí. Velmi oblíbené jsou články nebo příspěvky na sociálních sítích, které vypadají takto: Věděli jste, co se stane s vejcem, když ho dáte na jeden den do mrazáku? NEBO Devět lidí z deseti si stěžuje na tento zdravotní problém! Nejspíš trápí i vás. Vždycky se dá něco vymyslet, i když třeba prodáváte obyčejné šroubky. Můžete vymyslet příspěvek třeba s názvem Tímto způsobem jste šroubek rozhodně ještě nikdy nepoužili.

Nechte zákazníky, aby si zasoutěžili

Každý by chtěl někdy vyhrát, a když se to nedaří ve Sportce, pak zkoušíme štěstí jinde. Nic nás to nestojí, snad jen pár desítek vteřin času například při splňování podmínek soutěže, které mohou zahrnovat registraci k newsletteru nebo odpověď na nějaký příspěvek.

Zákazníka ovšem může zaujmout i líbivá grafika vašeho e-shopu nebo blogu, případně vymazlený instagramový profil. I tím se dá získat spoustu potenciálních stálých zákazníků.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru