Podcast

Chcete zaujmout? Nahrávejte podcasty

Současná doba přeje mluvenému slovu. Lidé poslouchají podcasty cestou do práce nebo z práce, při uklízení, vaření, zkrátka pořád. Podcast je proto skvělou příležitostí, jak zviditelnit sebe nebo svou značku.

Co je podcast?

Podcast je zvukový pořad, který lze poslouchat online, případně v podcastové aplikaci ve vašem chytrém telefonu. Jeho délka je libovolná. Může mít pět minut, ale klidně i hodinu. Záleží na tom, kolik toho chcete svým posluchačům sdělit a jestli jsou tyto informace dostatečně zajímavé.

Využijte podcast jako reklamní prostor

Máte-li vlastní značku/firmu a zabýváte-li se poskytováním služeb nebo prodejem výrobků, měl by váš podcastový pořad korespondovat se zaměřením vaší firmy. Když prodáváte například turistické vybavení, můžete nahrávat podcasty o cestování. Pokud prodáváte rybářské potřeby, může se podcast týkat třeba rybolovu. Podcast můžete točit vy sami, případně si na to někoho najmete. Nebo také můžete do podcastu zvát zajímavé hosty. Samozřejmě je povoleno dělat si v podcastech reklamu na své produkty a služby. Ale aby to k něčemu bylo, je nutné nejprve posluchače zaujmout. Aby váš podcast sledovali a odebírali, musí o něj projevit zájem. A to není tak úplně jednoduché, neboť se v posledních letech s podcasty roztrhl pytel a člověk neví, co poslouchat dřív.

Co k nahrávání podcastů potřebujete?

Než s podcasty začnete, nejprve byste si měli udělat plán jednotlivých dílů. Ten spočívá nejenom v tom, že si vymyslíte jejich obsah, ale napíšete si i strukturu toho, co a v jaké části podcastu budete říkat. Také je dobré se předtím rozmluvit, hlavně pokud máte problémy s artikulací.

 

Pak už potřebujete jen nahrávací zařízení, mikrofon a aplikaci, v níž bude probíhat postprodukce podcastu. Někomu stačí mikrofon na počítači, v telefonu nebo notebooku, ale jestli se chcete podcasty zabývat častěji, vyplatí se investovat do profesionálního rekordéru a mikrofonu. Do počítače si pak nahrajete podcast a spustíte si ho v aplikaci na úpravu zvuku. Tou v současnosti nejrozšířenější je například Audacity. V tomto programu si podcast sestříháte, jak potřebujete, vyladíte si zvuk, zvýšíte nebo snížíte hlasitost, eliminujete zvuky v pozadí a rovněž si můžete do podcastu přidat hudbu nebo znělku, která bude váš pořad uvozovat.

Vyberte si ten správný hosting

Až budete mít podcast sestříhaný a připravený k distribuci, musíte si najít vhodný podcastový hosting, kde si založíte profil a kam nahráváte své podcasty. Ke každému dílu přidáte informace, tedy například název a popis toho, co se v podcastu posluchač doslechne. Přes tento podcastový hosting se pak váš podcast dostane do všech možných kanálů, především tedy na Spotify nebo Apple Podcasty. Podcast si lze samozřejmě pomocí vhodných plug-inů umístit i na web.

Pak už jen stačí rozšířit povědomí o vašem novém podcastu na sociálních sítích, mezi vašimi zákazníky a přáteli, aby se do světa šířil co nejrychleji.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..