Jak efektivně prodávat reklamu na svém webu?

Máte vlastní blog, webové stránky nebo e-shop a rozhodli jste se, že budete prodávat reklamní místo? Jenže to není jen tak, musíte zvážit několik okolností, které se k prodeji reklamy vážou.

Lidé na svých webových stránkách prodávají reklamu jednoduše proto, že se to vyplatí. Nasazení reklamy nezabere téměř žádný čas a vy tak vyděláváte bez jakýchkoliv dalších nákladů. Jenže abyste začali tímto způsobem vydělávat, nejdříve musíte najít potenciální inzerenty.

První krok

Pokud váš web vypadá z grafického pohledu uspořádaně a přehledně a neporušuje žádná pravidla ani dobré mravy, inzerenty nejspíš najdete snadno. Nebo je to alespoň první krok k tomu, nějaké inzerenty vůbec získat.

Potenciální inzerenty ovšem bude zajímat i to, jakou mají vaše stránky návštěvnost a takzvaný rank. Jde o hodnocení nebo spíše o řazení výsledků při hledání určitého dotazu. K tomu vám slouží nástroje jako sRank nebo GPR (Google Page Rank). Je-li rank vyšší než 80 a google page rank vyšší než 4, pak to lze považovat za úspěch.

Co potenciální inzerenty zajímá?

Inzerenty tedy zajímá především návštěvnost. Budou chtít znát počet návštěvníků, počet unikátních návštěvníků dle unikátní IP adresy během dvaceti čtyř hodin a počet zobrazení, takzvaných impresí. Mají-li vaše webové stránky nad pět set návštěvníků za den a jsou-li úžeji zaměřené, pak můžete zkusit přistoupit na přímý prodej reklamy. Čím více návštěvníků máte, tím pochopitelně lépe.

Važte každé slovo

Jak ale inzerenty oslovit? Nikdy nepoužívejte milionkrát použitá slova jako nejlepší, nejprodávanější, unikátní, jedinečný, nejlevnější a podobně. Na to už v dnešní době téměř nikdo neslyší. Inzerent chce vědět, co nabízíte, tedy jaký prostor – například fullbanner, halfbanner, skyscraper či například leaderboard. Také napište, jakou má velikost. Dále chce znát návštěvnost webu, tudíž za informaci, jaký prostoro prodáváte, uveďte číslo návštěvnosti. Případně můžete uvést sRank nebo google page rank. Inzerát na prodej reklamního prostoru by měl obsahovat maximálně deset slov. Ještě samozřejmě můžete připsat na úvod dvě až tři věty, do kterých shrnete ty nejdůležitější informace.

Nakonec uveďte v několika odrážkách důležitá fakta:
• Návštěvnost
• Pageviews
• Průměrný čas návštěvníka na stránce
• Přímé přístupy
• Přístupy z vyhledávačů
• Přístupy přes odkazy
• Google page rank
• sRank

Nakonec váš inzerát můžete vypadat nějak takto:
Prodám reklamní prostor skyscraper o velikosti 120 x 600 na webových stránkách www.blabla.cz. Stránky se zaměřují na… a mají návštěvnost….

Takto to bohatě postačí. A samozřejmě nezapomeňte uvést cenu. Pokud chcete oslovit co nejvíce potenciálních inzerentů, pak k tomuto účelu můžete využít vhodné facebookové skupiny, které se zaměřují na prodej reklamy, případně například stránky www.webtrh.cz, kde se sdružují nejenom podnikatelé a firmy z nejrůznějších oborů, ale také překladatelé, IT specialisté, copywriteři a další profesionálové ve svém oboru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..