Jak vám klíčová slova zajistí nové zákazníky?

Už jste o nich určitě slyšeli. O magických slovech, kterým říkáme klíčová. Možná vás ale ještě nenapadlo si o nich zjišťovat něco víc. A to je zásadní chyba. Pomohou vám třeba zvýšit prodej vašich služeb nebo výrobků, případně vám zvýší návštěvnost a sledovanost vašich webových stránek.

Co jsou klíčová slova?

Jak je to možné, ptáte se? Klíčová slova jsou taková slova, která vyhledávají i vaši potenciální zákazníci, kteří hledají služby či výrobky, které poskytujete právě vy. Nemusejí to být ale jen slova, mohou to být i slovní spojení. Jestliže máte malířskou firmu v Plzni a chcete oslovit zákazníky z blízkého i širšího okolí, pak vhodnými klíčovými slovy pravděpodobně budou: malíři Plzeň, malíř pokojů Plzeň, levné malování bytu, nejlepší malíři Plzeň. Takových klíčových slov a slovních spojení je nespočet. Vy si je ale nevytváříte sami, na to existují speciální nástroje.

Jak je najít?

Mezi nejlepší způsoby, jak najít klíčová slova právě pro váš blog nebo e-shop, patří nástroj zvaný Marketing Miner, případně Collabim nebo Sklik. Hodně vám ovšem napoví i obyčejný Google vyhledavač či Google Ads – Plánovač klíčových slov. Stačí, když si do tabulky, například v Excelu, vypíšete slova, která s vaším oborem, v němž podnikáte, souvisí, případně si vypište ta, která se týkají zaměření vašeho blogu. Když podnikáte v masážích, můžete si pro začátek zadat do Google vyhledávače slovo masáže a našeptávač už vám napoví stovky (možná i tisíce) slov a slovních spojení, která uživatelé internetu hledají nejčastěji. To samé slovo si můžete zadat i do výše zmíněných nástrojů pro tvorbu klíčových slov. Pak si najdete jiné, například masáže Plzeň a opět se podíváte, co vám našeptávač nebo nástroje nabídnou. A slova, která vyhledáte, by se pak měla objevit na vašem e-shopu či blogu v titulcích, mezititulcích, v samotném textu i popisu fotografií, produktů a ilustračních obrázků.

Nyní vyvstává otázka, proč byste to měli dělat. Protože když využijete nabízená klíčová slova a umístíte je na svůj webový portál či e-shop, zvýšíte si pravděpodobnost, že uživatel internetu, který tato slova zadá do vyhledávače, navštíví i vaše stránky.

Ne všechna klíčová slova jsou užitečná

Jenže to není tak úplně jednoduché. U našeptávače si nemůžete být jistí, jestli je dané klíčové slovo relevantní, jen spoléháte na to, že ho hledá spousta lidí. Ale nástroje jako Collabim či Marketing Miner jsou sofistikovanějšími řešeními a najdete u nich i hodnocení, které vám prozradí, jak často jsou daná slova vyhledávaná a zdali jsou pro vás relevantní. Tudíž se můžete podle toho rozhodnout, která slova využijete a se kterými už je zbytečné pracovat.

Na co si dát pozor?

Čím více relevantních klíčových slov najdete a čím více jich použijete na vašich stránkách, tím větší je pravděpodobnost, že oslovíte více lidí. Nezapomínejte ale na to, že použití slov musí být smysluplné a dávat logiku. Nemůžete na blog o cestování dávat slovní spojení malíři pokojů Praha, když se váš blog malováním vůbec nezabývá. Tak si možná sice pozornost získáte, ale jen krátkodobou. Na vašich stránkách lidé dlouho nezůstanou, neboť hledají zcela něco jiného, než jim nabízíte vy.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru