Marketingové vychytávky pro vaši novou kampaň

Prodáváte služby nebo výrobky a máte vlastní e-shop, ale v marketingových kampaních se ještě příliš neorientujete? Prozradíme vám ty nejlepší vychytávky, které vám mohou usnadnit jejich plánování i spravování.

Přihlaste se do Google Analytics

Žádnou úspěšnou kampaň nemůžete vést bez toho, aniž byste použili analytický nástroj zvaný Google Analytics. Ten vám pomáhá získávat informace o návštěvnosti e-shopu, chování zákazníků, konverzích nebo tržbách. Dnes již většina platforem umožňující tvorbu e-shopu a jeho spravování nabízí možnost propojení s Google Analytics v pár jednoduchých krocích.

Google hodnocení je důležité

Jednou z nejlepších funkcí, která se týká marketingových kampaní vedených přes Google, je Google hodnocení (využijete ho v Google Shopping). Jednoduchou aktivací si zajistíte viditelnost hodnocení u svého produktu a služby. Vzhledem k tomu, že tuto službu příliš firem nevyužívá, vy budete o krok napřed a potenciální zákazníci tak dají přednost vám, firmě, která má u svých produktů hodnocení, než aby si koupili výrobek či službu od firmy, která doposud žádné hodnocení od zákazníků nemá, respektive ho nelze zobrazit.

Co jsou rozšířené konverze?

Ty vám pomohou při optimalizaci vašich kampaní, tedy k lepšímu zacílení kampaní na vaše potenciální zákazníky. Rozšířené konverze umožňují:

  • odesílání šifrovaných dat o zákaznících (telefonní číslo, e-mail, jméno…)
  • identifikaci a přiřazení ke kliknutí na placenou reklamu (přesto jsou ovšem data nadále anonymní a zákazníky tak nemůžete identifikovat)

Rozšířené konverze zvyšují výkon vašich marketingových kampaní až o 14 %.

Jak nejlépe hodnotit úspěšnost marketingové kampaně?
Mnoho firem v dnešní době používá ke zviditelnění svých služeb a produktů takzvané influencery. Chcete je využívat i vy? Pak se zaměřte na návštěvnost z odkazů. Ačkoliv máte dokonale optimalizovanou vstupní stránku, přesto zůstávají konverze nízké, pak to znamená, že nemáte žádnou návštěvnost a je zapotřebí zvolit jinou taktiku. I s tímto vyhodnocováním vám může Google Analytics. Sledování návštěvnosti z odkazů je sice náročnější než počítat lajky, komentáře a sdílení, ale rozhodně se vyplatí.

Zaměřte se také na retargeting, kdy zohledňujete všechny, kteří klikli na váš web a těm můžete později poslat retargeting reklamy. Retargetingové seznamy umožňují vytvářet skupiny uživatelů, kteří navštívili vaše stránky. Na tyto skupiny pak můžete cílit svou další marketingovou kampaň.

Využívejte srovnávače zboží

Marketingová kampaň může být úspěšnější i tehdy, pokud začnete své zboží propagovat také skrze zbožové srovnávače, například Heureka.cz nebo Zboží.cz. Některé z nich umožňují řazení zboží nejenom podle kategorie, ale i dalších kritérií. Takto můžete zacílit na potenciální zákazníky, které byste třeba v jiných kampaních neoslovili.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru