Nedostává se vám zákazníků? Neztrácejte motivaci

Vybudovali jste si e-shop, ale zákazníci nepřicházejí? Vaše zboží nebo služby nikdo nekupuje? Nevěste hlavu, s tímto problémem se potýkal nejspíš každý, kdo nějaký e-shop má či měl. Prozradíme vám pár tipů, jak si udržet motivaci i zdravý přístup k práci, abyste nepropadali při nízkých prodejích panice.
1. Jen jeden úkol
Jednou z nejdůležitějších zásad, které byste se měli držet, je, abyste si vždycky dávali jenom jeden úkol nebo jeden cíl. Pokud vám chybí zákazníci, stanovte si cíl, zapracujte na e-shopu a na jeho propagaci, a ostatní povinnosti, sny a plány na chvíli odložte stranou. Zeptejte se sami sebe: Čím mohu e-shop zatraktivnit? Je něco, co mi na e-shopu vadí a co by mě jako zákazníka netěšilo? Jak dostat e-shop do povědomí širšího okruhu lidí? Každou otázku si napište na zvláštní papír a ke každé si rozepište, co je zapotřebí udělat nebo změnit, abyste ji vyřešili.
2. Inspirujte se
Někdy pomáhá přečíst si o vzestupech a pádech jiných podnikatelů a firem. Nemusíte hned sahat po motivačních knihách. Najděte si na internetu příběhy firem, kterým se také nedařilo a dnes patří k těm úspěšným. Pomůže vám, když budete vědět, že v tom nejste sami. Že jen procházíte procesem, kterým si prošli všichni před vámi. A projdou si jím i všichni po vás.
3. Nechte si poradit
Možná jste na nějaký problém, který aktuálně řešíte, krátcí. Potřebujete nezaujatý pohled a hlavně radu od zkušenějších jedinců. Pokud si nevíte rady s marketingem, chce to marketingového mága, který bude přesně vědět, co vašemu e-shopu chybí. Nevíte si rady s technickými záležitostmi okolo e-shopu? Nebo nefunguje vše, jak má? V tom případě oslovte někoho, kdo se vyzná ve výstavbě webových stránek. Chybí vám nápad, čím byste svůj e-shop mohli kromě zboží naplnit? Oslovte zkušeného copywritera, který svými texty potenciální zákazníky přitáhne.
4. Dejte si pauzu
Musíte se na všechno podívat s odstupem a to jde dost těžko, když se každý den zaobíráte všemi možnými problémy a nemáte čas odpočívat. Vezměte si aspoň desetidenní dovolenou a odpočiňte si. Až se vrátíte z dovolené, na všechno hned získáte úplně nový pohled.
5. Všechno si zapisujte
Zapisujte si své úspěchy i neúspěchy. Založte si blok nebo sešit a každý den ve třech větách shrňte, co se vám ten den povedlo, a co se naopak vůbec nevyvedlo. Po týdnu nebo třeba po měsíci se ke svým zápiskům vraťte a zapřemýšlejte, co byste mohli změnit a v čem naopak můžete pokračovat dál. Mějte ale na paměti bod číslo jedna – vždy se zaměřujte na jeden problém a neřešte všechny najednou.
6. Oživte e-shop
Vdechněte mu nový život. Možná půjde něco zjednodušit, něco vylepšit, zkrátka udělejte e-shop uživatelsky přívětivější. Také se zamyslete nad tím, jestli není na čase propojit e-shop s blogem, protože právě blog vám dokáže přilákat spoustu nových potenciálních zákazníků.
A hlavně si nepřestávejte říkat, že každé špatné období má svůj konec a po něm zákonitě přichází to lepší, kdy se vám konečně začne dařit naplňovat své plány a cíle.