Připravte se na vánoční sezónu

Vánoční sezóna je pro provozovatele e-shopu doslova a do písmene zlatý důl. Lidé utrácejí jako zběsilí a jsou ochotni koupit i to, co by jindy přes rok nekoupili. Jak ale váš e-shop na vánoční sezónu připravit?

Motivujte k nákupu

Už v září je ten správný čas na to, abyste si zaplatili nějakou formu online reklamy. Tu byste měli cílit na zákazníky, kteří nechtějí nakupovat na poslední chvíli. Motivujte je ke koupi nějakou slevou nebo dárkem k nákupu. Nezapomeňte tuto slevu `za včasný nákup` inzerovat na sociálních sítích, blogu, e-shopu i na webových stránkách, na nichž má smysl poutat například bannerem či skyscraperem.

Následně každý měsíc reklamu na e-shop či konkrétní produkty nebo služby zintenzivňujte a navyšte svůj rozpočet na reklamu. Počátkem prosince pak nabízejte třeba slevu opozdilcům, kteří ještě nemají nakoupené dárky.

Překontrolujte si zásoby

Nakupte si dostatečné množství obalového materiálu, do něhož budete zboží balit. Je lepší mít na skladě víc obalového materiálu, než ve skutečnosti potřebujete, než zjistit, že zboží nemáte do čeho zabalit. Obdobně je dobré si na konci léta nebo na začátku podzimu překontrolovat stav zásob zboží, abyste ho měli dostatek.

Pokud máte na svém e-shopu možnost doručení zboží jen přes Českou poštu, stojí za zvážení, jestli možnost doručení nerozšířit ještě například o Zásilkovnu nebo o jiné přepravní služby. Není nic horšího než své zákazníky zklamat a nedoručit jim zboží včas.

Nezapomínejte na klíčová slova

Se začátkem podzimu je také dobré udělat si klíčovou analýzu a vyhledat si všechna vhodná slova nebo slovní spojení, která uživatelé internetu hledají nejčastěji, a která jsou pro váš e-shop, případně blog relevantní. Tato slova následně zakomponujte do popisu produktů, do jejich názvů nebo do blogových článků. Co se týče počtu článků na blogu, měli byste být aktivnější než jindy. Stojí za to publikovat alespoň jeden až dva články týdně s tím, že v nich užijete vhodná klíčová slova. Tak se vám zvedne návštěvnost blogu. Tu můžete využít i tak, že do jednotlivých článků nasadíte odkazy na váš e-shop.

Newsletter

Pravidelně, alespoň jednou týdně, rozesílejte svým zákazníkům newsletter, tedy e-mail s vánočními nabídkami. Připomeňte se jim, nabídněte jim slevu nebo třeba dopravu zdarma.

Jakmile potenciální zákazník na váš e-shop během podzimu přijde, už by na něj měla dýchnout předvánoční atmosféra. Proto není vůbec na škodu umístit na blog třeba odpočítávadlo, kolik dnů, hodin a minut zbývá do Vánoc a doprovodit ho nějakým vtipným obrázkem nebo videem.

Buďte aktivní na sociálních sítích

A v neposlední řadě je důležité být aktivní na všech frontách. Co to znamená? Oslovujte své potenciální zákazníky nejenom na Facebooku, ale také na Instagramu nebo TikToku. Sdílejte každý den či obden nějaký příspěvek. Nesmí to však být žádná nuda, střídejte textové příspěvky s obrázky a videi. Možná stojí za to najmout si na správu sociálních sítí člověka, který se v nich vyzná.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru