Newsletter je důležitá součást vašeho byznysu

Bez newsletteru se vaše podnikání neobejde, i když jste si možná dosud mysleli že ano. Newsletter je skvělým prostředkem, jak přilákat nové zákazníky.

Jak vypadá dobrý newsletter?

Newsletter, je-li graficky přehledný a obsahuje zajímavé informace, je tajnou zbraní všech podnikatelů. Přestože se může zdát, že newsletter nikdo nečte, opak může být pravdou. Je však důležité dodržovat několik důležitých zásad:
• Titulek newsletteru musí zaujmout na první pohled.
• Nesmí obsahovat příliš mnoho informací, které pro čtenáře nejsou důležité.
• Musí být čtivý.
• Nesmí se rozesílat příliš často.

Chystáte-li se i vy rozesílat newsletter, pak byste to s frekvencí rozesílání neměli přehánět. Ideálně rozesílejte oznámení jednou týdně nebo jednou za čtrnáct dnů. Ne častěji ani s nižší frekvencí.

Rozpoznáváme tři typy newsletteru:

• Informativní
• Prodejní
• Vzdělávací

Nejprve si proto ujasněte, jaký typ newsletteru chcete rozesílat vy. Neměli byste míchat více variant dohromady, pak z toho nikdy nevznikne newsletter, který byste sami chtěli číst.

Lidé se k odběru newsletteru musí sami přihlásit

Newsletter je také nutné rozesílat pouze těm příjemcům, kteří se k němu sami přihlásili, například přes váš blog, e-shop nebo jiný typ webových stránek. Nikdy ho nerozesílejte nevyžádaně, mohli byste se dostat do velkých problémů. Navíc tím své potenciální zákazníky nebo čtenáře jenom odradíte. Čím více kontaktů se vám podaří skrze webové stránky získat, tím pochopitelně lépe. Ale může se snadno stát i to, že se lidé od zasílání newsletteru odhlásí. A to může nastat právě ve chvíli, kdy je obsah nijak nezaujme, nebo když budete zasílat newsletter příliš často.

Stále netušíte, k čemu by vám mohl být newsletter dobrý? Přinášíme vám stručný seznam těch největších výhod:

• Budujete si vztah se zákazníkem.
• Zvyšujete si šanci na prodej svých služeb nebo výrobků.
• Dáváte pravidelně vědět o své činnosti těm, kteří vás sledují.
• Máte možnost se představit v tom nejlepším možném světle.
• Čtenářům newsletteru přinášíte zajímavé, neotřelé a originální informace.

Nezapomínejte na to, že v newsletteru byste také měli mít umístěny prokliky na váš web nebo e-shop. To však musíte dělat velmi citlivě. Prokliky propojujte se slovy nebo slovními spojeními, které souvisejí s tím, co prodáváte. Musíte je však také podávat s přidanou hodnotou, například tak, že v newsletteru zákazníkovi poradíte, seznámíte ho s tím, co určitě nevěděl nebo ho pobavíte.

A nezapomeňte být v newsletteru osobní. Oslovujte zákazníka jménem, klidně mu tykejte, pokud se to k vašemu stylu práce či podnikání hodí. Zákazník či čtenář musí newsletter brát jako něco, co ho baví, co je mu příjemné a k něčemu platné.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru