Noční můra všech menších e-shopů

Provozuje e-shop a neustále řešíte nevyzvednuté zásilky, které jste zákazníkovi odeslali na dobírku? Nejste sami. Mnohé e-shopy právě kvůli nevyzvednutým zásilkám prodělávají nemalé peníze. Proto se zaměřte na to, aby lidé neměli důvod objednané zboží nevyzvednout a nezaplatit. Jak toho docílit?

Smluvní pokuta za nevyzvednutou zásilku

Ačkoliv si do obchodních podmínek můžete vepsat klauzuli o pokutě za nepřevzatou zásilku, spousty zákazníků si jí nevšimne, anebo si z ní nic nedělají. Věří, že podnikatelům se nevyplatí vymáhat částky, které se pohybují v řádech desítek korun, maximálně 150 až 250 Kč. Podnikatel má pak s vymáháním `storno` poplatku větší potíže než užitek a raději to nechá takzvaně plavat.

Nejúčinnějším řešením proto je, nenabízet na e-shopu možnost platby na dobírku. Leč pro mnohé e-shopy jde o řešení velmi radikální, protože by tím mohli přijít o zákazníky, kteří rádi platí až ve chvíli, kdy mají zboží v ruce, nebo nemají internetové bankovnictví.

Aktualizujte informace o dostupnosti zboží

Další možností, jak snížit objem nevyzvednutých zásilek na dobírku, je, že budete správně uvádět informaci o dostupnosti zboží, tedy že budete dostupnost pravidelně aktualizovat. Pokud máte u výrobku uvedeno, že je připraven k okamžitému odeslání, ale trvá vám týden, než ho vyexportujete ze skladu, nepůsobí to na zákazníka dobře.

Někdy také pomůže, když snížíte cenu za dobírku u malých objednávek, například do 300 Kč. Případně si můžete přednastavit automaticky zasílaný e-mail, v němž mile a slušně zákazníka upozorníte, že za nevyzvednutou zásilku bude muset uhradit cenu za dopravu a balné.

Co je odložená platba?

Čím dál oblíbenější je také možnost takzvané odložené platby. Zákazník si zboží vyzvedne, ale zaplatit ho může do čtrnácti dnů od převzetí zásilky. Tuto službu nabízí například Twisto.

Váš soukromý black list

Pokud máte malý počet objednávek, vyplatí se vám vést si `black list` neboli černou listinu se jmény zákazníků, kteří si z vašeho e-shopu objednávají zboží opakovaně, ale ve většině případů si ho nevyzvednou. U takových zákazníků můžete vyžadovat platbu předem.

Ze všeho nejdůležitější je ovšem správná komunikace se zákazníkem. Je zapotřebí, aby zákazník:

  • dostal e-mailem nebo prostřednictvím SMS zprávy upozornění, že e-shop jeho objednávku přijal
  • dostal e-mailem nebo prostřednictvím SMS zprávy upozornění, že je jeho objednávka zpracovávána
  • dostal e-mailem nebo prostřednictvím SMS zprávu, že bylo zboží odesláno
  • dostal e-mailem nebo prostřednictvím SMS zprávu, že je zboží doručováno v ten a ten den, případně že si ho může vyzvednout na jím vybraném místě do určitého dne

Taktéž je dobré upozornit zákazníka, že se blíží doba, do kdy si musí zboží vyzvednout. Případně ho vyzvěte, aby si dobu uložení zásilky prodloužil, je-li například na dovolené nebo nemocný.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru