Víte, proč je dobré mít v e-shopu procesy?

Procesy představují například vkládání zboží na sklad nebo rovnou do e-shopu nebo balení objednávky. Ve vašem podnikání jich dozajista existuje mnoho. Je nejvyšší čas je zefektivnit.

Procesům a procesním řízením se na e-shopu nevyhnete, tedy za předpokladu, že chcete, aby e-shop fungoval, jak má.

Aktivní řízení procesů

Vkládání zboží do e-shopu, balení zásilek, vyřizování reklamací, to jsou procesy, které se opakují buď pravidelně nebo nepravidelně. Většinou je děláte vždycky stejně a postup se nemění. Díky tomu, že začnete tyto procesy aktivně řídit, se vaše práce nejenom zefektivní, ale také zrychlí a zjednoduší.

U některých rutinních procesů je možné jet takzvaně na autopilota. Vůbec nepřemýšlíte a zkrátka určité stále dokolečka opakující se procesy vykonáváte. Už ani neděláte chyby, protože fungujete jako robot, přesně víte, co v kterém kroku máte dělat.

Vybočovat z dobře fungující rutiny se nevyplácí

A tyto procesy je nutné vždycky za každou cenu striktně dodržovat. V žádném případě byste se neměli odchýlit od svého plánu. Proč? Protože se může stát, že z tohoto zaběhnutého procesu jednoduše vypadnete. To se může stát například tehdy, když vám zákazník napíše, že zboží má pro manželku k narozeninám a že ho potřebuje co nejrychleji. A vy se mu samozřejmě snažíte vyhovět, protože chcete, aby se z obyčejného zákazníka stal zákazník spokojený. Zboží zabalíte, odešlete, ale ejhle. Za zboží vám nepřišla platba. Zkrátka jste poslali zásilku dřív, než jste obdrželi platbu. To by nemusel být až takový problém, kdyby zákazník na vaše výzvy k platbě reagoval a cenu za zboží uhradil. Jenže to se nestane a vy už své zboží zpátky nedostanete. Kdybyste se ale drželi stanoveného postupu, nikdy by se to nestalo. Jeden zákazník vás rozhodí na dlouhou dobu. Nejenomže jste přišli o peníze, ale ještě se musíte zabývat vymáháním pohledávky, která vám vznikla.

Správný time management

Nezáleží na tom, jestli pracujete sami a na všechny činnosti si vystačíte, nebo zda pracujete s týmem lidí. Každý musí vědět, co má dělat, v jakém pořadí a jak rychle. Nikdy by neměla nastat situace, kdy nebudete vědět, co ten druhý dělá. Komunikace s ostatními členy pracovního týmu musí probíhat na denní bázi. Jeden problém není třeba řešit deseti telefonáty nebo patnácti e-maily, vyřešte ho tak, aby vám zabral minimum času. Každý proces má svůj časový harmonogram. Navíc v dnešní době najdete pro svůj chytrý mobilní telefon, stolní počítač nebo notebook aplikace, které vám s time

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Nákupní košík
Přejít nahoru