Lovebrand

Staňte se lovebrandem

Co lovebrand? Značka, kterou lidé zbožňují. A pak jsou firmy, které si své stálé zákazníky nemohou najít a co víc, mají dokonce špatnou pověst. Ale všechno se dá změnit, když se budete snažit.

Neprodělávejte

Značka je pro vaše podnikání tím nejdůležitějším. Je pro vás nesmírně důležité, jak vaši značku vnímají vaši potenciální i stálí zákazníci. Dobré jméno by vás ovšem mělo zajímat i z hlediska zaměstnanců. Do firmy se špatnou pověstí se nikdo nepohrne. Navíc vás špatná pověst může stát i nemalé peníze. Zajímavostí je, že mnohé výzkumy poukazují na to, že společnosti se špatnou pověstí svým zaměstnancům obvykle platí o dvacet procent vyšší mzdy než jiné firmy.

Pokud se i vy bojíte o dobré jméno své firmy, pak pro vás máme několik typů, jak se stát lovebrandem a zařídit, aby lidé o vaší značce mluvili na sociálních sítích i jinde jen v dobrém. Není totiž lepší reklamy než té, kterou sdílejí vaši zákazníci na Instagramu, Facebooku nebo osobně se svými přáteli nebo rodinou.

Vzbuzujte emoce

Značka, kterou lidé skutečně zbožňují, je vždy postavena na emocích. Kdykoliv si na ni vzpomenou, měla by v nich vyvolat radost, lásku, uznání, hřejivý pocit nebo třeba úžas. Lovebrandové značky intenzivně komunikují se svými zákazníky. Jsou na první pohled odlišitelné od ostatních značek. Díky tomu mohou prodávat své zboží nebo služby dráž než jiné firmy, přesto si své zákazníky udrží. A ke všemu se jejich zákaznická základna neustále rozrůstá.

Vymyslete příběh

Spousta firem někdy šlápne vedle a naštve tím své potenciální i stávající zákazníky. Důležité je ale znovu se postavit na nohy a začít od začátku. Pokud má značka vzbuzovat emoce, musíte jí vymyslet i dobrý příběh. Ten se váže k okolnostem vašeho vzniku, případně třeba k poslání značky.

Neméně důležité je i to, jak vnímají lidé vaši značku po vizuální stránce. Jen krásné designové logo nestačí. Musíte mít dokonale vyladěné webové stránky, blog, e-shop i sociální sítě. Vše se musí líbit a především mít jednotný styl.

Vybudujte si komunitu

Okolo vaší značky by se měla začít vytvářet komunita zákazníků, kteří budou značku sdílet dál. Proto je důležité, abyste naplňovali obsah svého webu a sociálních sítí na denní bázi. Zároveň nesmíte komunikovat nudně. Vymýšlejte takové příspěvky, které budou lidé chtít sdílet dál.

Buďte aktuální

Sledujte nejnovější trendy u nás i v zahraničí a snažte se být vždycky o krok napřed. Dejte zákazníkům to, co jinde nedostanou. Nabídněte jim předplatné, členství, odměny za nákupy, tedy za věrnost. A nezapomeňte na kvalitní zákaznický servis. Nikdy neignorujte nespokojené zákazníky a nikdy s nimi nejednejte povýšeně. Problémy řešte hned a nezametejte je pod koberec.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..